Refakat Kuralları
11 Mayıs 2022

TÜM KLİNİKLERDE REFAKATÇİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR
1. Refakatçi gereksinimine hastanın doktoru tarafından karar verilmektedir. 
2. Refakatçi sayısı bir kişiyle sınırlıdır. Birden fazla refakatçinin bulunması gereksiz yere kalabalık oluşturacağı ve hastanenin işleyişini engelleyebileceği için bir refakatçi yeterli bulunmuştur. 
3. Kadın Hastalıkları servisinde erkek refakatçi kalamaz.
4. Refakatçiler adlarına düzenlenmiş refakat kimlik kartlarını sürekli takılı tutmak mecburiyetindedirler. 
5. Refakatçiler hastane kurallarına uymalıdırlar. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir. 
6. Özel oda dışındaki refakatçilere yatak verilme mecburiyeti yoktur. Refakatçilerin istirahat edebilmeleri için hasta odalarında bulunan refakatçi koltuklarını kullanabilirler. 
7. Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında) hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalıdır. 
8. Refakatçiler hastaneye ait eşya, malzemeleri düzenli ve temiz tutmalıdır. Hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılamak mecburiyetindedir. 
9. Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastaları hastane dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelidir. 
10. Refakatçiler hastanede tütün ve alkollü madde kullanmaları yasaktır. 
11. Refakatçiler hastaya yiyecek-içecek getirmemeli, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek içecek vermemelidir. 
12. Refakatçiler hasta odaları ve koridorlarda yüksek sesle konuşmamalı, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemelidir. 
13. Süresi biten refakatçi kimlik kartları yenilenmelidir. 
14. Refakatçiler, refakat kartlarını göstermek sureti ile hastanemiz yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeksizin yararlanabilirler. 
15. Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber vermelidirler. 
16. Refakatçilerin; sık sık refakatçi değişikliğine gitmemeleri, değişikliğin zorunlu olması halinde durumu klinik sorumlu hemşiresine bildirmeleri gerekmektedir. 
17. Hastane dışı telefon görüşmelerinizi, hastanemizin acil girişindeki veya servislerin girişindeki ankesörlü telefonlarla yapabilirsiniz. 
18. Öneri, teşekkür ve şikayetlerinizi “Hasta Hakları Birimi”, katlarda bulunan “dilek-öneri kutuları” ve Web Sayfamızdaki” dilek-öneriler (eposta)” aracılığı ile iletebilirsiniz. 
19. Acil durumlarda hastane tahliye alanları her katta tabelayla gösterilmiştir. 

Her zaman yanınızdayız, sizlerin de bizlerin yanında olduğunuzdan eminiz. Gösterdiğiniz anlayış için teşekkür eder, sizler ve hastanız için sağlıklı bir ömür dileriz.

ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI SERVİSİ REFAKATÇİLERİN UYMASI KURALLARI
1)Servisimize hoşgeldiniz, geçmiş olsun!
2)Refakat işlemlerinin sekreterlikten yaptırılması gerekmektedir.
3)Servisimizde günde 2 kez hemşire ve doktor vizitlerimiz yapılmaktadır.
4)Yemek saatlerine uyulması zorunludur. Sabah 06:00-07:00, öğlen 12:00-12:30 ve akşam 17:00-18:00, ara öğünler  10:00, 15:00 ve 20:00’ dedir.
5)Beslenme düzenleri hastane diyetisyenleri tarafından günlük olarak planlanmaktadır.
6)Refakatçi koltukları gündüz açılmamalıdır.
7)Refakatçi koltukları hasta yataklarına yaklaştırılmamalıdır. (Gece tedavisinin rahat uygulanabilmesi için)
8)Servis içerisinde kişisel hijyene dikkat edilmelidir. Özellikle el hijyenine. Çocuğunuza   dokunmadan önce ve sonra mutlaka ellerinizi yıkayınız.
9)Oda kapılarının kapalı tutulması gerekmektedir.
10)Odaların tertip, düzen ve havalandırılmasına özen gösterilmelidir.
11)Her hasta başında hemşire çağrı cihazı bulunmaktadır.
12)Tüm hasta odalarında banyo, tuvalet bulunmaktadır. Acil durumlar için çağrı butonları  bulunmaktadır. 
13)Hasta yataklarının kilitleri kapalı tutulmalı, düşme riski nedeni ile korkulukları kaldırılarak  kullanılmalıdır. Kumanda panelinden baş ve ayak yükseklikleri ayarlanabilir. Teknik arıza durumunda servis sorumlu hemşireye haber verilir.
14)Yedek çamaşır getirilmelidir. Servis içerisinde çamaşır yıkamak ve kurutmak yasaktır. Özel kişisel eşyaların hasta yakını tarafından getirilmesi gerekmektedir.
15)Hastalarla ilgili kişisel bilgiler ve taburculuk işlemleri sadece anne, baba veya vekalet verdikleri kişi tarafından gerçekleşebilir.
16)Servis içerisinde, tuvaletlerde ve hasta odalarında SİGARA İÇMEK KESİNLİKLE YASAKTIR.
17)Servisle ilgili şikayet, dilek ve önerilerinizi, servis yönetiminden sorumlu uzman doktor veya sorumlu hemşireye iletebilir, yazılı olarak hastane içerisinde bulunan dilek kutularına atabilirsiniz. Hastanemizde hasta hakları birimimiz bulunmaktadır.
18)Hasta bakımlarımız günlük olarak hemşirelerimiz tarafından yapılmaktadır.
19)Emziren annelere hemşirelerimiz tarafından emzirme ve anne sütü eğitimi verilmektedir.
20)Çocuğunuzun tedavi ve bakım sürecinde kullanılan tıbbi cihazlar hakkında bilgiyi  hemşirelerimizden alabilirsiniz.
21)Hastanede yattığınız sürece yanınızda ilaç bulundurmayınız. Getirdiğiniz ilaçları hemşirenize teslim ediniz.
22)Çocuğunuzun kullandığı ilaçlar hakkında doktorunuz ve hemşirenizden bilgi alabilirsiniz.
23)Ziyaret saatlerimiz 13:00 - 14:00 ve 18:00 - 19:00 dur. Bu saatler dışında servise ziyaretçi kabulü yapılmamaktadır. Ziyaretçiler enfeksiyon riski nedeni ile hasta ziyaretini kısa tutmalıdır. Bu konudaki duyarlılığınız için teşekkür ederiz. 
24)Ortak kullanım alanlarınızı mutlaka temiz bırakmaya özen gösteriniz. (Tuvalet, banyo, hasta odası vb.)
25)Hemşire ve doktorların iş yapma süresinden çalmamak için telefonla bilgi almanın sıklık ve süresi kısa tutulması hastanızın sağlığı için önemlidir.
26)Damaryolu açılırken ve kan alınırken hasta refakatçisinin muayene odasına girmesi işlemin uzamasına ve çocuğun ajitasyonunun artmasına neden olduğu için uygun olmayabilir.


Servis Telefonu: 0312 509 73 45